Už jste někdy v práci narazili na zkratku OOPP? Skrývá se pod ní celý sortiment osobních ochranných pracovních prostředků. Řekneme vám, které to jsou a co si v souvislosti s nimi ohlídat jako zaměstnavatel.
Každá práce vyžaduje určitou obezřetnost. Ostatně proto každý zaměstnanec při nástupu do práce absolvuje známé kolečko „Bé-O-Zet-Pé” alias bezpečnost a ochrana zdraví při práci. A abychom se ideálně zcela vyhnuli jakémukoliv zranění či ohrožení sebe a kolegů v našem okolí, měli bychom k práci používat ochranné pracovní pomůcky.
Řadí se mezi ně:
- pracovní oděvy (kalhoty, bundy či reflexní oblečení)
- pracovní obuv (holiny, sandály, polobotky či kotníková obuv)
- pracovní rukavice (tepluodolné, chemické, protipořezové, svářečské a další)
- ochrana dýchacích cest (respirátory, roušky i dýchací masky a polomasky)
- ochrana hlavy (přilby a čepice s výztuhou)
- ochrana sluchu (sluchátka a špunty do uší)
- ochrana zraku (ochranné brýle a ochranné obličejové štíty)
- a prostředky či doplňky k mytí, čištění a dezinfekci
Veškeré pomůcky, které zaměstnanci používají, musí mít správnou velikost a splňovat zdravotní požadavky. Kvalitní ochranné pomůcky seženete například na e-shopu PEVI.cz.
Kdy pomůcky pořídit?
Nelze-li vyloučit, že by se při práci mohli vaši zaměstnanci poranit, je nasnadě jim bezplatně pořídit pracovní pomůcky i pracovní oděv. Dokonce to ukládá i zákon. Ostatně, vždycky je lepší mít v šuplíku pár nevyužitých rukavic než v práci zachraňovat těžce zraněného zaměstnance.
Kompletní prodej ochranných pracovních pomůcek naleznete na e-shopu pevi.cz, který kromě prodeje nabízí i dlouhodobý pronájem pracovních pomůcek.
Pravidelná kontrola musí být
Ať už pracujete jen s rukavicemi nebo vaše pracovní výzbroj obsahuje velké množství pracovních pomůcek, je potřeba ty ochranné pomůcky, které jste za celý rok nepoužili, zkontrolovat. Věci, které využíváte pravidelně, samozřejmě kontrolujete průběžně vždy poté, co s nimi dopracujete.
Rozhodně tuto revizi nezanedbávejte – jako zaměstnavatel máte přímo povinnost ji provádět a vše následně zapsat do protokolu (hledejte ho jako součást dokumentace BOZP).