Hudba v obchodě je stále populárnějším trendem, který v obchodě má zásadní vliv na kupujícího. Vzniklo již mnoho nejrůznějších způsobů, jak hudba v obchodě může zlepšit zážitek zákazníků. Většina obchodníků si uvědomuje výhody hudby v obchodě a každý den sdílí showbizovým způsobem její výhody. Jak přesně může hudba zákazníka ovlivnit?
Hudba může přispět k celkové atmosféře obchodu nebo může zlepšit náladu jak pro zaměstnance, tak pro zákazníky. Hudba v obchodě může pomoci provést objednavací proces rychleji. Zákazníci budou cítit, že jsou více motivovaní a naladění dokončit tranzakce a utratit více peněz.
Hudba v obchodech
Znamená to tedy, že hudba je úžasnou marketingovou zbraní. Hudba může pomoc obchodu zvyšovat svou tržní sílu. Nezáleží na tom, jaký druh hudby se rozhodne majitel či provozovatel hrát, vždy to bude působit pozitivně na zákazníky.
Uživatelé mohou mít pozitivní až euforické pocity, když tráví čas v obchodě s příjemnou hudbou. Způsob, jakým hudba ovlivňuje tržby, je úžasným důkazem, že přiměřené množství hudby ve správné atmosféře může pomoci obchodu.
Správná hudba může učinit obchod příjemněji a pozitivnější místo a snížit rušení.
Smyslový marketing
Zážitkový nebo smyslový marketing. Tak odborníci označkují odvětví marketingu, které se snaží ovlivnit zákaznický zážitek prostřednictvím vědomého používání vůní, světel nebo hudby.
Smyslový marketing je takový druh marketingu, který se zaměřuje na to, jak oslovit nákupčího prostřednictvím vnímání. Proces spočívá v užívání různých stimuli pro vytváření pozitivních emočních reakcí u spotřebitelů.
Tato metoda je důležitá, protože je známo, že lidé jsou více přitahováni emocionálním marketingem než logickým. Hlavní cílovou skupinou smyslového marketingu jsou koncoví spotřebitelé. V moderním světe je množství propagand a reklam, které jsou tvářeny jen pro nasycení trhu.
Smyslový marketing využívá smyslové podněty jako teplo, vůně, zvuk, ale i vizuální podněty, aby přilákal zákazníka a působil na něho přímo. Velkou výhodou smyslového marketingu je, že může být použita pro provozování stávajících značek, ale i značek nově vznikajících.
Při promování nových značek je smyslový marketing obzvlášť účinný, protože přidává charakter produktům a službám. Například zemědělské společnosti nabízejí ochutnávky produktů, ze kterých si mohou zákazníci učinit zdravý názor.
V poslední době se smyslový marketing stal velmi oblíbeným způsobem propagace . Mnoho značek začalo používat smyslové reklamy na sociálních sítích a na internetu. To poskytuje výhodu oproti klasickým způsobům propagace, jako je rozhlas, televize a noviny. Efektivity odezvy může být významně zvýšena ve spojení s použitím sociálních médií, propagačních videí a dokonce také tvorbou vlastních značkový
Sílu smyslového marketingu podporuje správně vybraná hudba, což potvrzuje také indická studie z roku 2012, která potvrdila, že příjemná hudba v obchodě motivuje zákazníky k nákupu více kusů zboží a také delšímu pobytu.
Zákazník tak v obchodě stráví více času, než chtěl, nebo čeká delší dobu, než by byl běžně ochotný. Hudba tedy vede k subjektivnímu podhodnocení délky času. S hudbou je život zkrátka příjemnější a pro obchodníky zajímavější i z pohledu tržeb.