Dává ještě stále smysl založit si e-shop?

Nakupování internetu je dnes pro většinu české populace naprostou samozřejmostí. Mnoho podnikavců proto v e-shopu vidí velmi potenciální zdroj příjmů. To rozhodně není špatná úvaha. Zároveň je ale zapotřebí mít neustále na paměti fakt, že segment internetových obchodů je dnes už velmi hustě zaplněn. Má proto smysl si ještě dnes zakládat další e-shopy? Pokud vstup do světa e-commerce dobře naplánujete, identifikujete správnou mezeru na trhu a budete následovat několik jednoduchých rad, není úspěch vůbec vyloučen. Naopak. 

Základní kroky pro úspěšný e-shop

1. Najít mezeru na trhu: snadno se to řekne. Ve skutečnost jde ale velmi důležitý krok, který bude obrovské míry definovat váš budoucí úspěch. S dobře zvolenými produkty budete zákazníky pro svůj e-shop mnohem snáz. Zaměřit byste se měli na míru konkurence v daném oboru a výši marží. V této souvislosti hraje zásadní roli fakt, jestli půjdete cestou prodeje vlastních produktů, nebo si zboží zajistíte skrze dodavatele. Výroba vlastního zboží s sebou nese více starostí, ale zároveň také větší potenciální zisky. Přeprodávat jiné produkty je naopak velmi jednoduché. Zároveň je ale spojeno vysokou mírou konkurence a nižší ziskovostí. 

2. Marketingový základ: už jsme zmínili, že konkurence je na internetovém poli velmi silná. Proto se při provozu e-shopu neobejdete bez alespoň základních marketingových kanálů. V dnešní době zkrátka nelze čekat, že by objednávky začaly hrnout samy. Mezi naprostý základ, který by neměl podcenit už od prvních dnů svého fungování žádný e-shop, patří PPC reklama, zbožové srovnávače a sociální sítě. Ihned začněte postupně optimalizovat své stránky pro internetové vyhledávače (SEO)

3. Odlišení od konkurence: taktéž tato část je velmi důležitá. Výše už bylo zmíněno, že konkurence je především v tuzemském e-shopovém prostředí vysoká. Velmi důležité je proto patřičné odlišení od svých hlavních soupeřů. Vyberte si e-shopové řešení, které vám k tomu dá všechny dostupné nástroje. 

4. Zákaznická zkušenost: vynikající zákaznický servis a uživatelsky příjemný design webu jsou zásadní pro udržení zákazníků. Marketing totiž stojí peníze. Proto je velmi důležité motivovat své zákazníky k opakovaným nákupům. Právě skvělá zákaznická péče je v tomto ohledu poměrně zásadním faktorem. Buďte při komunikaci lidští a snažte se zákazníkům vyjít vstříc. 

5. Proaktivní přístup: dobrý produkt a alespoň základní marketing, stejně jako vstřícná zákaznická podpora je je základ. K tomu ale pro vás máme jeden bonusový tip. Tím je proaktivní přístup. Když se do podnikání pustíte s chutí, zápalem a vervou, vaši zákazníci do poznají. Tím zvýšíte své šance, že u nich zabodujete.  

Závěr

I když trh e-commerce je v současnosti velmi konkurenční, stále existuje prostor pro nové, inovativní podnikatele. S pravým přístupem a odhodláním může být vstup do světa e-commerce nejen realizovatelný, ale i úspěšný. Klíčem je najít správnou niši, inovovat a neustále hledat způsoby, jak se odlišit od konkurence. Vsaďte také na správný e-shopový systém, který vám umožní na internetovém poli zazářit.

Copyright © 2024 KG.cz. Všechna práva vyhrazena. | Nakódoval Leoš Lang