Kvalitní překlad e-shopu je základem úspěchu v zahraničí. Rozhodně se do něj vyplatí investovat, jelikož se náklady velmi rychle vrátí zpět. Co překlad do cizího jazyka obnáší a jak zajistit, aby byl skutečně profesionální?
Expanze e-shopu na zahraniční trh je jedním ze způsobů, jak získat nové zákazníky a zvýšit obrat. Vedle podrobného průzkumu trhu je součástí tohoto procesu také cizojazyčná analýza klíčových slov, lokalizace a překlad textů a zajištění zákaznické podpory v příslušném jazyce.
Je rozhodně vhodné využít služeb ověřené agentury, jež se zabývá odbornými překlady a dalšími úkony, které jsou s překladem e-shopu spojeny.
Analýza klíčových slov
Na analýze klíčových slov stojí obsahová strategie i následná lokalizace a překlad e-shopu do cizího jazyka. Výsledkem analýzy bude mimo jiné seznam a hledanost klíčových slov a také jejich pozice ve vyhledávačích.
Cizojazyčnou analýzu klíčových slov nabízí řada překladatelských agentur. Platí, že analýza se bude hodit nejen v rámci samotné expanze do zahraničí, nýbrž i v budoucnu.
Překlad a lokalizace
Překlad webových stránek není to samé co lokalizace, ačkoliv si to mnoho lidí myslí. Lokalizace sice spočívá v překladu, nicméně přeložený text je navíc přizpůsoben kulturnímu prostředí nebo cílové skupině zákazníků. Výsledkem kvalitně provedené lokalizace e-shopu bude zvýšení počtu návštěvníků.
Překlad i lokalizaci je potřeba provést pečlivě, to znamená nezapomínat například na obchodní podmínky, často kladené dotazy nebo prostředí nákupního košíku. Samozřejmostí by měla být jazyková korektura provedená rodilým mluvčím.
S překladem do cizího jazyka se pojí také grafické úpravy textu, obrázků apod., aby vše fungovalo stejně dobře jako v původním jazyce. Specializované agentury dokážou zajistit identickou vizuální podobu originálu a překladu.
Zákaznická podpora v cizím jazyce
V případě expanze e-shopu na zahraniční trh se vyplatí uvažovat také o cizojazyčné zákaznické podpoře. Mnozí experti z oboru by dokonce řekli, že zahraniční zákaznická podpora je pro úspěšnou expanzi naprosto nezbytná.
Zákaznický servis může zahrnovat e-mailovou podporu, live chat, zákaznickou linku i komunikaci na různých sociálních sítích. Při uvažování o podobě zákaznické péče je určitě namístě zohlednit skutečnost, že zákazníci z různých zemí preferují různé formy komunikace.
Ve všech případech však platí, že zákaznická podpora v místním jazyce a na národním telefonním čísle (tzn. s místní předvolbou) představuje obrovskou konkurenční výhodu. Rozhodně není pochyb o tom, že se investice do zahraničního zákaznického servisu velmi rychle vrátí.