Proč bude Gucci přijímat kryptoměny – předobraz budoucnosti?

Zákazníci značky Gucci budou moci brzy ve vybraných amerických obchodech platit za luxusní módu, kterou si kupují, kryptoměnami, jako je Bitcoin BTC -1,7 %, Ethereum ETH -1,8 %, Cash, Dogecoin DOGE -1,2 %, Shiba Inu, zabalený bitcoin, Life Coin a další jiné digitální měny.

Zákazníci značky Gucci budou moci brzy ve vybraných amerických obchodech platit za luxusní módu, kterou si kupují, kryptoměnami, jako je Bitcoin BTC -1,7 %, Ethereum ETH -1,8 %, Cash, Dogecoin DOGE -1,2 %, Shiba Inu, zabalený bitcoin, Life Coin a další jiné digitální měny.

Od konce května bude Gucci přijímat kryptoměny v pěti obchodech – v Miami Design District, Rodeo Drive v Los Angeles, Wooster Street v New Yorku, Phipps Plaza v Atlantě a The Shops at Crystals v Las Vegas. Tento krok přichází v době, kdy se luxusní značka snaží přilákat do svých obchodů mladé zákazníky a vytvořit kamarádství mezi prvními vyznavači kryptoměnové technologie.

„Gucci se vždy snaží přijímat nové technologie, pokud lze našim zákazníkům poskytnout lepší zážitek,“ uvedl prezident a generální ředitel Gucci Marco Bizzarri v časopise Vogue Business. A pokračoval: „Nyní, když jsme schopni integrovat kryptoměny do našeho platebního systému, je to přirozený vývoj pro zákazníky, kteří by chtěli mít tuto možnost k dispozici.“

Platby kryptoměnami testují i další prodejci luxusního zboží. Společnost Off White oznámila, že její klíčové obchody v Paříži, Londýně a Miláně začaly přijímat platby v kryptoměnách. Neexistují žádné limity pro platby a bude nabízet pouze vrácení peněz ve formě kreditu do obchodu. Naproti tomu společnost Gucci plánuje nabízet vrácení peněz za nákupy v kryptoměnách v kryptoměnách.

Ve Spojených státech samozřejmě existují další prodejci, kteří nyní budou kryptoměny přijímat. Patří mezi ně například Whole Foods, Starbucks SBUX +1,8 %, Home Depot, Microsoft MSFT +2 %, Shopify a PayPal PYPL +2,7 %. Nejsou to luxusní značky jako Gucci, ale všechny se chtějí přizpůsobit mladším zákazníkům (a všem ostatním, kteří tyto nové měny přijímají). Dá se očekávat, že se přizpůsobí i další společnosti a budou nové měny přijímat. Návrhář Philip Plein se loni v létě prohlásil za „krypto krále“ poté, co se stal první značkou, která přijala digitální tokeny jako platidlo. Rozšiřuje nyní svůj londýnský obchod a říká, že denně provede alespoň jednu bitcoinovou transakci. Podle jedné zprávy má nyní 150 bitcoinů, což se rovná asi 5,8 milionu dolarů.

Gucci vytvořil tým zaměřený na Web-3; dále zakoupil a rozvíjí digitální nemovitosti na platformě The Sandbox SAND2 -1,3 %, která je založena na blockchainu. Pozemky na ní rozvíjejí mimo jiné také společnosti Adidas a Al Dente. V souvislosti s tím byla Gucci první luxusní značkou, která vydala vlastní NFT; její jedinečný film se prodával za 25 000 dolarů.

POSTSCRIPT

Kryptoměny mají velmi kolísavou cenu. Je třeba se ptát, zda tato nestálost u zboží prodávaného veřejnými společnostmi nebude mít na tyto společnosti negativní vliv. Gucci je vlastněno společností Kering a mohlo by to mít vliv na vykazované tržby a zisky, což by mělo přímý nepříznivý dopad na vlastníky společnosti Kering. Podotýkám, že bitcoiny se během pandemie obchodovaly v pásmu 60 000 dolarů, ale včera večer uzavřely na 36 277 dolarech. Vidím nespokojené zákazníky, když k tomu dojde, a také si kladu otázku, jak obchody dosahují zisku, když může docházet k velkým výkyvům maloobchodních cen. Můj mladý kamarád, který má nějakou kryptoměnu (v nejlepší bitcoinové peněžence), mě ujistil, že s těmito mincemi lze snadno obchodovat v jakékoli zemi, a proto se mu nová měna líbí. Stejně jako se maloobchodníci museli přizpůsobit bezdotykovým platbám, které se staly populárními během pandemie, budou muset najít způsob, jak zvládnout všechny nové formy plateb, jako je tato, které se prosadí mezi jejich cílovými zákazníky.

Copyright © 2024 KG.cz. Všechna práva vyhrazena. | Nakódoval Leoš Lang