Moderní marketing se hodně změnil. Přispěl k tomu razantní nástup internetu, mobilů a velké změny ve způsobech, jakými dnes lidi konzumují informace.
Podívali jsme se na to, jaké dovednosti by si dnes měli osvojit pracovníci na pozici marketingový manager, nebo jak se často říká „markeťáci“.
Obecně by vzhledem k těm všem změnám měl být moderní markeťák velmi flexibilní, přizpůsobivý a zběhlý ve více než jen v jedné oblasti marketingu.
Tady je výpis hlavních dovedností v oblastech tvrdých dovedností hard skills i těch měkkých, kterým se říká soft skills.
Hard skills – tvrdé dovednosti
Analýza
Řídí směr okolo širokého souboru dat, aby interpretoval chování publika, posuzuje provedení kampaně a měří ROI.
Obsahová strategie
Definuje cíle a využívá SEO, buduje vztahy a rozšiřuje nejlepší postupy, aby získal maximum pro zjištění obsahu.
Sociální sítě
Využívá souhrnná sociální data, která pomohou společnosti vytvářet rozhodnutí a optimalizovat čas a peníze investované do sociálních sítí.
Mobil
Upřednostňuje mobilní marketing a rozumí silnému propojení mezi mobily a společností, vedoucí k úspěšným kampaním.
Ecommerce
Snaží se porozumět zákazníkům, kampaním a společnosti, což mu pomáhá objevovat nové ecommerce sítě a pomáhá společnosti inkasovat.
Soft skills – měkké dovednosti
Kreativita
Přináší nové nápady a interpretace společným problémům a nepodceňuje sílu psaného slova.
Vynalézavost
Využívá všechny dostupné nástroje k nalezení co nejpřesnějších zdrojů dat a vytváří nejvíce informující analýzu.
Adaptabilita
Je schopný změnit plány na poslední chvíli a vypořádat se s novými výzvami s odvahou a odhodláním.
Spolupráce
Pracuje v různých odděleních aby optimalizoval marketingové úsilí a poskytuje data ostatním týmům.
Vedení
Dokáže vést a inspirovat kolegy svým pohledem na věc, zkušenostmi a smyslem pro inovace.