Podnikáte a stále nemáte webové stránky? Nebo webové stránky máte, ale jejich návštěvnost či míra responzí není tak vysoká, jak byste si představovali? Podle amerického týdeníku The Guardian se k tvorbě stránek uchyluje čím dál tím více malých či středních firem. Jak na tvorbu profesionálního webu tak, abyste se neztratili v záplavě konkurence? Ve třech bodech jsme pro vás sepsali, jak na to.
1. Udělejte dobrý první dojem
Věděli jste, že v současnosti jsou pro většinu zákazníků webové stránky jedním z prvních kontaktů s vaší firmou? Vizitkám a letákům už odzvonilo, nahradil je internet. Právě z tohoto důvodu musí vaše stránky zaujmout hned na první pohled. A jak na to?
- Vyberte čistý a jednotný design: pokud kombinujete vícero fontů či máte nejednotný či nečitelný vzhled, pravděpodobnost, že potenciální zákazník stránku krátce po rozkliknutí opustí, je skutečně vysoká. Zvolte proto jednotný design a toho se pak držte.
- Umožněte snadnou orientaci: webové stránky nejsou obchod, ve kterém by si člověk při kličkování naházel do košíku větší množství produktů, než pro které si přišel. Pokud jsou vaše stránky nepřehledné, zákazníkův zájem pravděpodobně velice rychle ochabne. Dbejte proto na to, aby na stránkách nebylo příliš mnoho kategorií, aby byly přehledně seskupené a orientace v nich byla intuitivní.
- Buďte moderní: vzhled stránek z roku 2010 v mnohých uživatelích dnes vzbudí pouze lítostivý úsměv. Prostředí webového marketingu je velice proměnlivé. Pokud chcete být úspěšní, sledujte trendy a držte se jich.
2. Usilujte o tvorbu responzivního webu
Podle ČSÚ v roce 2020 již 70 % obyvatel České republiky vlastnilo chytrý telefon, ve věkové kategorii 16–24 let to pak bylo drtivých 99 %. Pravděpodobnost, že uživatel otevře váš web v telefonu namísto webového prohlížeče, je poměrně vysoká.
Usilujte proto o tvorbu responzivního webu. Pakliže tvoříte webové stránky s administrací (přes platformy jako jsou WordPress apod.), dejte si pozor na to, jak se vámi vybraný layout zobrazuje v telefonu, a jak v prohlížeči. Stránky by měly být v obou případech čitelné a dobře strukturované.
3. Dbejte na kvalitní obsah
Kvalitní obsah prodává. Nekopírujte proto na své stránky informace z konkurenčních webů a snažte se udělat obsah natolik jedinečný, srozumitelný a funkční, aby zákazníka nalákal k dalšímu čtení.
- Pište bez pravopisných chyb a překlepů. Není asi horší vizitky, než nesrozumitelný text plný gramatických chyb. Dejte si proto na ně pozor a pokud si nejste svými stylistickými schopnostmi jisti, využijte služeb webového copywritera.
- Pište stručně a používejte fotografie a obrázky. Typický uživatel internetu nemá čas procházet si dlouhé, hutné texty. Pište proto bez zbytečné omáčky, důležité informace zvýrazněte a pomozte si obrázky. Ty čtenáři pomohou zorientovat se v textu a udržet pozornost o chvíli déle.
Tip: Rozhovor s expertem na tvorbu webů z agentury myTimi.
Veškerá pravidla a zásady, jak na profesionální web, nelze shrnout do jednoho článku. Na závěr zde zmíníme také důležitost analýzy klíčových slov, marketingové strategie a správně cílené reklamy. Tvorba kvalitního webu, který zákazníka osloví a bude prodávat, je poměrně věda. Pokud si chcete být jistí úspěchem, obraťte se proto na někoho, kdo vám webové stránky vytvoří na míru. Věřte, že se jedná o investici, která se spolu s rostoucí digitalizací jedině vyplatí.
Zdroj obrázku: kan_chana / Shutterstock.com